The scream in the city

Period three has kicked in!
Min skola där jag går i har en minst sagt annorlunda indelning av skolåret. Vi läser i perioder, på varje läsår har vi tre perioder där vi läser från skolstart - höstlov, höstlov-sportlov, sportlov-skolavslutning. Det har både sina för och nackdelar! Fördelar är att vi läser färre ämnen, mer intensivt. Exempel på periodämnen är NO-ämnena och SO-ämnena. Då läser vi t.ex. Kemi period 1, fysik period 2 och biologi period 3. Även de estetiska ämnena går under period ämnen, samt lite extra kurser som vi läser för att vår skola har en samhällsprofil. (datakunskap, retorik t.ex.)

Så för att återgå till saken - då period 3 precis har börjat så har jag fått 5 nya ämnen: Hemkunskap (teoretisk), historia, biologi, retorik & slutligen bild. Och i bilduppgift har vi fått att göra en parafras, jag har dessa två bilder som inspirationskälla. Vill ni gissa vad jag ska göra?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0